Kolekcja rowerów Krossa z grupy Level R powiększyła się o 7 modeli na kołach 27,5". Każdy może wybrać wersję spełniającą jego wymagania.
Jak pisze ten popularny producent rowerów z Przasnysza: Nowa seria jest zwieńczeniem pracy inżynierów i działu R&D Kross nad stworzeniem rozbudowanej i kompletnej grupy rowerów górskich. Na każdym etapie projektowania dział R&D wspomagany był przez zawodników z Kross Racing Team, którzy przekazywali uwagi na temat modeli prototypowych, testowanych przez nich w terenie. To właśnie dzięki ich zaangażowaniu i sugestiom nowe rowery mają wyjątkowe właściwości jezdne. Linia „R” składać się będzie z siedmiu modeli: czterech aluminiowych (Aluminium Lite, Aluminium UltraLite) oraz trzech opartych na konstrukcji węglowej (Carbon SL).
Kross Level R+
Na pierwszy ogień idzie topowy model Level R+ 650b. Ścigancka maszyna zbudowana z Carbon’u SL, rama z nisko poprowadzonym przekrokiem została wzmocniona głownie w okolicach główki i całego przedniego trójkąta. Dzięki takim rozwiązaniom cała konstrukcja ma być sztywniejsza i lepiej przenosić cenne waty z naszych nóg na napęd roweru. Topowy Kross pojedzie dzięki pełnej grupie SRAM XX, z napędem 2x10, potoczymy się na karbonowych kołach DT Swiss 1250 Spline, bujać będzie widelec Rock Shox SID XX, reszta osprzętu to topowa grupa Easton EC90. Pozostałe rozwiązania techniczne: główka TAPERED, suport SRAM Press Fit GXP, mocowanie przedniej przerzutki w systemie Direct Mount.
A geometrycznie wygląda to tak:
FS Rozmiar ramy | 15,7 | 17,3 | 19,3 | 20,9 | ["] | |
ST Długość rury podsiodłowej | 400 | 440 | 490 | 530 | [mm] | |
TT Efektywna długość górnej rury | 556 | 578 | 595 | 605 | [mm] | |
HT Długość główki ramy | 100 | 110 | 130 | 150 | [mm] | |
SA Kąt rury podsiodłowej | 74 | 74 | 74 | 74 | [°] | |
HA Kąt główki ramy | 70 | 70 | 70 | 70 | [°] | |
CS Długość tylnych widełek | 428 | 428 | 428 | 428 | [mm] | |
WB Baza kół | 1052 | 1077 | 1094 | 1105 | [mm] |
Cena 19999 PLN.
Ci z Was którzy akurat tyle kasy przy sobie nie mają mogą zakupić bardziej budżetowe konstrukcje zaprezentowane poniżej.
Kross Level R10 i Level R9
Rowery te zostaną wyposażone w napęd Shimano (SLX/XT i Deore/SLX) oraz hamulce Avid (Elixir 5 i Elixir 3). Koła SRAM RISE 40 UST Aluminium (R 10) WTB Speed Disc i19 27,5" 32H (R9), opony Schwalbe Rocket Ron Evo 27,5"x2.1", osprzęt Easton EA70 (R 10), Kross (R 9). Waga 10,86 kg (rozmiar M)(R 10), 11,52 kg (rozmiar S) (R 9).
Geometrycznie jest prawie tak samo jak w topowym modelu, ukradziono 2mm z tylnego trójkąta.
FS Rozmiar ramy | 15,7 | 17,3 | 19,3 | 20,9 | ["] |
ST Długość rury podsiodłowej | 400 | 440 | 490 | 530 | [mm] |
TT Efektywna długość górnej rury | 556 | 578 | 595 | 605 | [mm] |
HT Długość główki ramy | 100 | 110 | 130 | 150 | [mm] |
SA Kąt rury podsiodłowej | 74 | 74 | 74 | 74 | [°] |
HA Kąt główki ramy | 70 | 70 | 70 | 70 | [°] |
CS Długość tylnych widełek | 428 | 428 | 428 | 428 | [mm] |
WB Baza kół | 1052 | 1077 | 1094 | 1105 | [mm] |
Cena Level R10 - 9999 PLN, Level R9 - 6499 PLN.
Jak zapowiada firma: Przestawiając nową ofertę hardtaili, Kross nie mówi ostatniego słowa. Firma pracuje nad rowerami na 27,5” kołach, które będą w pełni amortyzowane, a które jeszcze w trakcie sezonu 2014 ujrzą światło dzienne. Wypada więc czekać, bo jak widać Kross nie zasypuje gruszek w popiele - siedem modeli HT i zapowiedź bujanych rowerów - a to przecież dopiero początek roku.
Prym wśród aluminiowych braci wiedzie:
Kross Level R8
Przy produkcji ramy wykorzystano nowy stop aluminium: Ultra Lite, który podobno jest lżejszy i bardziej odporny na uszkodzenia. R8, podobnie jak najwyższy model karbonowy, zostanie wyposażony w 20 biegowy napęd SRAM (X7/X9). Rower został wyposażony w amortyzator Rock Shox XC 30 Coil, napęd SRAM oraz opony Schwalbe Racing Ralph. Bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki - Direct Mount, rozszerzająca się rura podsiodłowa, mocowanie hamulca Post Mount, poszerzana główka ramy – T-Head Tube oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy napędu. Waga 12,38 kg (rozmiar M). Cena 4299 PLN.
Geometria roweru przedstawia się następująco:
FS Rozmiar ramy | 15,7 | 17,3 | 19,3 | 20,9 | ["] |
ST Długość rury podsiodłowej | 400 | 440 | 490 | 530 | [mm] |
TT Efektywna długość górnej rury | 556 | 578 | 595 | 605 | [mm] |
HT Długość główki ramy | 100 | 110 | 130 | 150 | [mm] |
SA Kąt rury podsiodłowej | 73,5 | 73,5 | 73,5 | 73,5 | [°] |
HA Kąt główki ramy | 70 | 70 | 70 | 70 | [°] |
CS Długość tylnych widełek | 425 | 425 | 425 | 425 | [mm] |
WB Baza kół | 1052 | 1077 | 1094 | 1105 | [mm] |