Jak twierdzą konstruktorzy opona Riddler nie uznaje kompromisów, ma niskie opory toczenia a jednocześnie pozwala na agresywną jazdę w zakrętach.
Riddler 2.4 miała swoją premierę w kwietniu 2015 roku podczas festiwalu rowerowego Subaru Sea Otter Clasic. Jej konstruktorem jest Nathan Riddle sportowiec jeżdżący w barwach Santa Cruz, ale sponsorowany również przez firmę WTB. Nathan startował w kilku imprezach na rowerze wyposażonym w opony Bee Line 2.2" zajmując na nich wysokie lokaty. Uznał, że są to bardzo szybkie opony jednak brakuje im pewnego trzymania w zakrętach. Przyjrzał się więc kolekcji opon WTB szukając odpowiedniego bieżnika, który pozwoliłby mu na bardziej agresywną jazdę w ciasnych zakrętach. Jego wybór padł na Vigilante - oponę All Mountain przeznaczoną dla zawodników startujących w coraz to bardziej popularnych imprezach enduro. Opona charakteryzuje się agresywnym i otwartym profilem bieżnika z wyrazistymi i wysokimi bocznymi klockami, których zadaniem jest zapewniać dobrą trakcję w zakrętach. Tak oto dzięki połączeniu bieżników Bee Line i Vigilante powstała opona Riddler.
Niska środkowa część bieżnika składająca się z niewysokich kwadratowych klocków ma zapewnić niewielkie opory toczenia, a wysokie i gęsto ułożone boczne klocki mają za zadanie utrzymanie trakcji w zakrętach. Riddler posiada sporą średnicę 2,4", prawdopodobnie znajdzie więc najwięcej nabywców wśród zawodników uprawiających Enduro i All Mountain. Jej polem walki są suche i ubite ścieżki XC i Enduro.
WTB Riddler 2.4
Opony WTB Riddler 2,4 27,5 " będą dostępne w dwóch różnych odmianach. TCS Light zbudowanej w oparciu o mieszankę gumy Dual DNA w obudowie Lightweight oraz wadze 868g i sugerowanej cenie detalicznej 67,95 dolarów. TCS Tough w obudowie Enduro, która charakteryzuje się większą odpornością na przetarcia i uszkodzenia. Waga tej wersji wynosi 1108g. Cena 76,95 dolarów.
Tadeusz Pietrzak