O Codeine, nowym rowerze od On One, przeznaczonym do bezkompromisowego łojenia pod górach, pisaliśmy ponad rok temu. Czas bieży jak błyskawica i właśnie od dziś na stronie producenta pojawiła się możliwość złożenia pre-ordera.
Artur Drzymkowski
Chłopaki z On One entuzjastycznie reklamują Codeina jako rower, który zrobili dla siebie. Trąci mi to typową gadką agenta nieruchomości, zachwalającego mieszkanie, jako budowane "dla siebie" ;). Ale w przypadku Tych Brytyjczyków takie deklaracje biorę za dobrą monetę.
Rama została zaprojektowana od podstaw. Projekt powstał w oparciu o doświadczenie wielu innych zawieszonych konstrukcji, które przeszły przez ręce i nogi chłopaków z On One. Ręcznie pospawana ze specjalnie formowanych rur z aluminium 7005 -T6 oraz elementów rzeźbionych CNC. Wszystko po to by konstrukcja była sztywna i trwała zarówno w wyścigach jak i rekreacji.
Geometrycznie rama przedstawia się tak:
Z cyferek wróżę niezłą zwrotność dzięki krótkiemu ogonowi. Rama jest dość długa, dłuższa niż w moim osobistym hardtailu, ale w Codeinie mamy króciutki 35 mm mostek. Tak więc pozycja raczej wyprostowana, dająca po obniżeniu siodła osadzonego na Reverbie, właściwą do zjazdu sylwetkę. Podlinkowany niżej film ukazuje jednocześnie dość duży, potencjał wspinaczkowy Codeina.
Bezkompromisowa rama zasługuje na bezkompromisowe wyposażenie.
Frame: | On-One Codeine 29er Frame | Fork: | Rockshox Pike RCT3 140mm Solo Air / Tapered / 29 Inch with 15mm Axle / Black / Crown Adjust |
Front Derailleur: | N/A | Rear Derailleur: | SRAM X01 Rear Mech / 11 Speed / Black |
Shifters: | SRAM X0 Trigger Shifter | Chainset: | SRAM X1 Chainset |
Crank length: | 170mm | Chainrings: | 30T |
Bottom Bracket: | BSA 73mm | Cassette: | SRAM X01 Cassette / 11 Speed / 10-42T |
Chain: | SRAM XX1 11 Speed Chain / 118 Links | Front Brake: | Avid X0 Trail Brakes / Front / 900mm / 20 Post To Post / Black |
Rear Brake: | Avid X0 Trail Brakes / Rear / 1800mm / 20 Post To IS / Black | Handlebars: | El Guapo Ancho B Handlebar / 760mm / Black / 31.8mm Clamp |
Bar tape: | N/A | Grips: | On-One Half Bob Lock-On Grips / Clear |
Stem: | El Guapo Corto Stem / 35mm / Black | Headset: | On-One Smoothie Mixer Tapered Headset 1 1/8 inch - 1.5 inch / Black / Mix Tapered |
Wheels: | SRAM X0 Pacenti TL28 29er Wheelset / XD Driver / 12x142mm / 15mm | Front Tyre: | On-One Chunky Monkey 29"x2.4" Tyre / Enduro / Folding Bead / Single 50a / Black |
Rear Tyre: | On-One Smorgasbord 29"x2.25" Tyre / Trail Extreme / Folding Bead / Dual 60/42a / Black | Inner Tube: | On-One Inner Tubes |
Saddle: | Planet X Sportive Ultra Saddle / CroMo Rail / Black and Grey | Seatpost: | Rockshox Reverb 125mm Drop Seatpost / 31.6mm / 420mm / Black / Left 1500mm |
Seat Clamp: | On-One 6061T6 Forged Alloy Seatclamp Bolt Up / 34.9 mm | Mudflap compatible: | No |
Pannier rack compatible: | No | Pedals: | Available Separately |
Bottle cage bosses: | 1 set on all sizes | Number of Gears: | 11 |
Weight: | 13.77 kg (30lb 06oz) |
Za amortyzację z przodu odpowiada Rock Shox Pike RCT3 140mm Solo Air z 15 mm osią przedniego koła. 130 mm z tyłu realizuje Cane Creek CCDB. Sztyca Reverb 125 mm zapewnia swobodę i płynne przechodzenie ze wspinaczki do zjazdu. Jednym z podstawowych założeń brzegowych przy projekcie Codeina, było pozbycie się przedniej przerzutki. Więc napęd 1x11 złożonych z komponentów SRAM X01. Całości dopełniają części i komponenty z obszernego frontu Brandów skupionych pod flagami On One i Planet X.
Zdjęcia „żywego” Codeina oraz kardy z filmu wprowadziły delikatny zamęt w moich dalekosiężnych, strategicznych planach, które studzi cena z metki wynosząca 2.961,24 €. Ale z drugiej strony, (z ostatniej chwili informacja) ma być dostępna sama rama za 947,59€.
PS:
Codeina można, więc już sobie wizualizować w osobistym garażu lub tuż obok telewizora w salonie;). Ale to nie jedyna nowość, jaką zgotował producent z Wysp. W nieoficjalnych przeciekach na FB pojawia się nazwa - Parkwood. Nowa rama ma być sztywnym kręgosłupem dla ścieżkowca z widelcem 120 mm. Geometria jest zapożyczona z ramy Titus Ti Fireline Evo 29er, co Parkwooda ustawia w roli tańszej, aluminiowej wersji dla mas.
Zdjęcia, mimo że skąpią ogólnego obrazu, to ukazują interesujące szczegóły.