pivot les1g

Firma Pivot Cycles jest znana na świecie głównie za sprawą swoich niezwykle udanych konstrukcji rowerów z pełnym zawieszeniem. Jej topowe modele z rodziny Mach zdobyły chyba wszelkie możliwe nagrody i wyróżnienia w branży rowerowej. Teraz założyciel firmy Chris Cocalis wraz z zastępem inżynierów postanowił spróbować swoich sił w sztywnych konstrukcjach.

Pivot Cycles Les 27,5"

pivot les2

Ta młoda manufaktura została założona siedem lat temu w Arizonie przez Chrisa Cocalisa, którego nazwisko powinniśmy również kojarzyć z firmą Titus Cycles, gdyż był jej współzałożycielem i głównym konstruktorem. Obecnie Pivot Cycles jest czołowym producentem rowerów typu full, a dla wielu miłośników pełnego zawieszenia jest to marka wręcz kultowa. Les to pierwszy hardtail w ofercie Pivota. Jak głoszą twórcy Lesa priorytetem w trakcie powstawania tego modelu była sztywność, zwartość i lekkość ramy. Przy produkcji ramy zastosowano unikalną technologię, polegającą na wpompowaniu podczas obróbki sprężonego powietrza do wnętrza rur co pozwoliło na większe zagęszczenie materiału, a tym samym osiągnięto mniejszą wagę (1036g) oraz większą wytrzymałość konstrukcji. Karbonową ramę wyposażono w najnowsze rozwiązania techniki rowerowej: suport Press-Fit BB92, wewnętrzne prowadzenie linek z bezpośrednim dostępem poprzez port znajdujący się pod suportem, montaż przerzutki Direct Mount, sztywna oś 142x12mm, stożkowa główka ramy Tapered oraz bardzo szerokie rury tylnego trójkąta, w którym śmiało możemy pomieścić oponę o średnicy 2,5".

pivotG

lightshot

 

Geometrycznie też wszystko jest bez zarzutu. Krótkie tylne widełki mają 42.5mm długości, ostry kąt nachylenia główki ramy (69.25 stopnia), nisko zawieszony suport 30.17mm (rama rozmiar M), progresywna wysokość główki ramy, wszystkie te parametry wskazują, że jest to maszyna bardzo zwrotna i dobrze prowadząca się zwłaszcza podczas zjazdów.

 

Producent przewidział zastosowanie amortyzatorów o skoku 100mm. Napęd i hamulce w Les 27,5 dostępne są w różnej konfiguracji sprzętowej pochodzącej z fabryki Shimano lub SRAM. Pozostałe komponenty Les to amortyzator FOX 32 Factory CTD 27.5" 100 Kashima, koła DT 275 Spline One 1501 oraz opony MAXXIS IKON 27.5x2.2 TR.

pivot les 275

 

Sugerowana cena detaliczna: od 6199 $ (wersja XT) do 8349 $ (wersja XTR)

 

Tadeusz Pietrzak