Obecnie prawie wszyscy polscy producenci rowerów mają w swojej ofercie rowery na kołach 650B. Również popularna w Polsce firma Zasada Bikes pokusiła się o to, aby w jej katalogu na 2014 rok znalazła się choć jedna maszyna na średnich kołach.
Medano Photon 04 27,5".
Specyfikacja techniczna
rama |
Alloy 6061 |
---|---|
widelec |
Suntour XCR RL-R |
NAPĘD: |
|
przerzutka przód |
Shimano Acera |
przerzutka tył |
Shimano Deore SLX |
manetki |
Shimano Alivio |
korby |
Shimano Deore |
pedały |
Wellgo M-21 |
wkład suportu |
Shimano Deore Hollowtech |
łańcuch |
KMC Z-99 |
wolnobieg / kaseta |
Shimano HG-20 |
SYSTEM HAMULCOWY: |
|
hamulec przód |
Shimano BR/BL M 445 |
hamulec tył |
Shimano BR/BL M 445 |
dźwignie hamulca |
Shimano BR/BL M 445 |
KOŁA: |
|
piasta przód |
Shimano Deore |
piasta tył |
Shimano Deore |
obręcze |
Remerx RDX7320 |
opony |
Schwalne Smart Sam 27,5x2,10 |
rozmiar koła |
27,5" |
POZOSTAŁE KOMPONENTY: |
|
kierownica |
Kalloy/ Uno HB-RB11 620mm |
wspornik kierownicy |
Kalloy/UNO AS-007 |
chwyty |
Velo VLG-776D3 |
łożysko kierownicy |
VP-A41AC |
siodło |
San Marco Era |
wspornik siodła |
Kalloy/UNO SP-248 |
Komponenty jakie są każdy widzi, niestety informacji o geometrii roweru BRAK! Pal licho wagę samej ramy przecież w cenie 3 tysi za rower trudno spodziewać się czegoś wylajtowanego.
Jednak informacje o kątach i wymiarach ramy bardzo pomagają we właściwym doborze rozmiaru i wiele mówią o trakcji oraz zachowaniu roweru w różnych warunkach terenowych. Przez ostatnie kilka miesięcy miałem okazję testować większego brata Photona. Był to model MEDANO PHOTON 03 zbudowany w oparciu o koła 29er. Rower mimo swojej dużej wagi 14,2 kg zaskoczył mnie niesamowitą wręcz zwrotnością i dynamiką z jaką wchodził w ostre zakręty, podejrzewam więc że podobnie może zachowywać się również jego mniejszy brat bliźniak Photon 04. Charakterystyczną cechą tych rowerów jest łukowate wygięcie górnych widełek w tylnym trójkącie, dzięki czemu udało się zaoszczędzić kilka mm w ich długości.
Być może właśnie dzięki takiej budowie tylnego trójkąta oraz ostremu kątowi główki ramy (tak na pierwszy rzut oka) rower ochoczo będzie pokonywał ciasne zakręty. Do budowy wykorzystano podstawowe komponenty pochodzące z fabryki Shimano, co definiuje przeznaczenie tego roweru do zastosowań turystyczno rekreacyjnych. Chociaż gdyby się uprzeć i zrobić jakiś sensowny upgrade, to kto wie może udało by się z tej maszyny zrobić rower do amatorskiego ścigania.
Tadeusz Pietrzak