moto_21

Prawie jak w pewnym sloganie reklamowym, tyle że tym razem chodzi o gumy marki, która jako pierwsza wprowadziła seryjne opony 29. WTB postanowiło w przełomowym sezonie 2012 ulepszyć jeden z własnych, bardziej rozpoznawalnych wzorów bieżnika. Pod nóż poszedł MotoRaptor

Michał Śmieszek

Już gdzieś, kiedyś napisałem, że w prostocie siła. WTB zastosowało najprostszy z możliwych sposobów: obcięło w nazwie drugi człon "Raptor" i zostało samo "Moto". No dobra...powiem prawdę - oprócz okaleczenia nazwy firma dokonała nieco bardziej finezyjnych przeróbek w wyglądzie. Na początek najważniejsza informacja dla tych, co golą nogi i  nie uznają laczków cięższych niż "Wściekły Fred". Nowy WTB MOTO jest czystej maści przedstawicielem opcji "krew, pot, łzy i błoto", czyli ALL MOUNTAIN. Dlatego reszta treści na własne ryzyko.

Wracając od MOTO. Charakterystyczny bieżnik Motoraptora przybrał kształt i rozmiar adekwatny do potrzeb rowerów AM ze skokiem 140-160mm, a następnie został rozstrzelony "po kątach". Dzięki tym zabiegom średniej wielkości klocki łatwo oczyszczają się z błota oraz z przeciwności losu na szlaku i jednocześnie zapewniają maksimum trakcji na różnego rodzaju podłożu, od korzeni po skały i szuter. Konkretnie, widoczne na zdjęciu podwójne centralne klocki odpowiedzialne są za trakcję w błotnisto-wilgotnych warunkach, ostrzej zakończone duże skrajne kolce spenetrują jądro ziemi zaś pozostałe zagwarantują kontrolę nad naszymi nieprzewidywalnymi pomysłami.

 

Jak na nowoczesną oponę przystało, znajdziecie w niej to, co WTB ma najlepsze, czyli:

  • przyjazny konwersji na bezdętkę oplot TCS (Tubeless Compatible System)
  • wieloskładnikową gumową mieszankę Dual DNA, gdzie centralne lamele są wykonane z twardej gumy, a boczne z miękkiej.
  • konstrukcję opony wzmocnioną cienką taśmą, która zapobiega poważnym rozdarciom oraz utrudnia przebicie w trakcie szaleństw 

moto1

Motosy będą dostępne naturalnie w dwóch wielkościach kół, ale tu ciekawostka! W mało kiszkowej 26-tce będzie to 2.1 i 2.3", natomiast w jedynym słusznym rozmiarze już tylko mikre 1.9". Wiadomo, że szerokość opony nie zawsze "ma znaczenie", ale przyzwyczailiśmy się do opon AM o dużej objętości. W każdym razie nasz Moto-przyjaciel dzięki tej specyficznej diecie schudnie do 650g, a to już całkiem niezły wynik w porównaniu do ciężkiej jazdy reprezentowanej między innymi przez Kendę i Panaracera. Włodarze z Mill Valley idą o krok dalej w chwaleniu się swoim odświeżonym produktem - ich zdaniem MOTO ma szansę na miano najbardziej uniwersalnej opony  na prawdziwe górskie warunki. Ostro...ciekawe, jaki będzie wynik tego pojedynku: MOTO kontra reszta świata.

UPDATE: Jesteśmy w trakcie testów odświeżonego MOTO. Były już w śniegu, ale teraz czekamy na poważne karkonoskie roztopy i błoto, które szybciutko zweryfikuje chwalipięctwo WTB. Także pilnie obserwujcie dział "TESTY". 

 

Tagi opony rowerowe, jakie opony 29er wybrać, opony ciężki teren, opony uniwersalne, opinie, opony WTB, jakie opony wybrać, opony All mountain, enduro, producent opon, kupno opon rowerowych