Koła

Obrecz Dartmoor Rocket29Gdy planujecie więcej niż jedno dziecko, to musicie wiedzieć, że każdy nowy potomek w rodzinie oznacza przyrost około 5-10kg masy ciała w zależności od skali uzależnienia, wielkości lodówki i paru innych czynników. A wtedy...to już tylko Dartmoor Rocket 29

Michał Śmieszek

Add a comment

 

Test Kola SunRingle Black Flag Pro 7070492Lekkie i mocne koła to marzenie każdego entuzjasty dwóch kółek, a zwłaszcza miłośników tłentynajnerów. Jedni składają je na zamówienie, pozostali polegają na doświadczeniu mistrzów i wybierają gotowe koła systemowe, np SUN RINGLE BLACK FLAG PRO SL. Czy warto?

Michał Śmieszek

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/Crossmax_29_ST/720FEJS0003.JPG

Był, jest i będzie podział na zwolenników i przeciwników kół systemowych. Dla jasności, ja należę do tych pierwszych. Tak się jednak złożyło, że do tej pory nie miałem okazji jeździć na francuskich gotowcach. Za to wiele tysięcy kilometrów przejechałem na kołach zbudowanych na tradycyjnych, mocnych obręczach Mavic TN 719. Nigdy mnie nie zawiodły, czy tak będzie z Crossmaxami?

Ryszard Biniek

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/Mavic%202013/P1311695.jpg

"Crossride moje koło, jednak Tyś najlepsze jest. Już mnie nie opuścisz, nie, nie będę sam. Mówią Francja to nie wszystko, można bez niej żyć. Lecz nie wiedzą o tym, że najgorzej w życiu to, kwadratowe koła mieć, kwadratowe koła mieć". Czy aby na pewno? W necie krążą o nich legendy tworzone przez obie strony - hejterów i wyznawców kultu Mavica. Gdzie leży prawda?

Michał Śmieszek

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/Frequency/DSCN1062.jpg

Koła powinny być zaraz po ramie jednym z najważniejszych komponentów roweru na który powinniśmy zwrócić uwagę, a szczególne ma to znaczenie przy rowerach na dużym kole. Poszukiwań dobrych toczydełek nie ma końca. WTB w 2012 roku uraczył nas nowymi obręczami do 29er. Są to WTB Frequency i19 oraz Frequency i23. Jak się mają koła na tych nowościach, a zwłaszcza i23?

Ryszard Biniek

Add a comment

IMGP7499

Gdy delikatnie jeździmy po północnej części Polski i jeszcze ważymy statystyczne 75kg to w zasadzie nie sposób zbudować koła, co do których będziemy mieć zastrzeżenia, o ile zaplecie je fachowiec, a piasty nie będą mocno chińskie. Problemy zaczynają się, gdy chcemy trochę poszaleć, jeździmy dużo, błoto nie jest nam obce, a do tego ważymy swoje. Wtedy zaczyna się gimnastyka z doborem komponentów

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

STRYKER_004

Jeden z grzechów głównych rowerów na dużym kole, czyli większa waga kół, a zwłaszcza masy rotującej powoli zaczyna być coraz skuteczniej rozgrzeszany. Na rynku pojawia się już coraz więcej lżejszych zestawów kół, obręczy oraz piast. Firma WTB znana z doskonałych produktów i jeden z pionierów opon 29” również dołączyła w bieżącym sezonie do wyścigu o coraz lżejsze i lepsze koła także do 29erów. Wszystko oczywiście już w systemie bezdętkowym. O nowościach WTB na 2011 pisałem tutaj. Teraz w moje ręce dostały się pierwsze w Polsce WTB Stryker TCS Cross Country 29”. Jakie wrażenia i odczucia będą po „odchudzeniu” kół w moim rowerze?

Ryszard Biniek

Add a comment

DSC06160

Chyba nikt nie zakwestionuje stwierdzenia, że produkty tej marki od zawsze były skierowane do bikerów śmigających przez duże eŚ, dla których liczą się wygoda i wytrzymałość, a nie urwane w głupi i złudny sposób parę gram. Nie inaczej jest z masywnymi kołami Speed TCS. Ich  waga dla każdego wycieniowanego charta z miejsca je dyskwalifikuje i wywołuje szyderczy uśmiech, ale czy do nich kierowane są koła z oznaczeniem AM? Bądź, co bądź 2,25kg to niemało, ale przyjrzyjmy się czemu, na co i dlaczego...

Tadeusz Pietrzak

Add a comment