JET9 11 938x540

Tłentynajner Najnera! Ooo tak, kiedyś to było marzenie. Firma wstrzeliła się idealnie, dość mocno dystansując konkurencję. Niestety później dostała zadyszki i różnice się zatarły, żeby nie powiedzieć, iż swego czasu, przynajmniej w Polsce, trudno było nazwać Ninery za optymalny wybór

Mateusz Nabiałczyk

Osobiście uważam, że przekombinowali i za dużo chcieli. Poszli w drogi karbon, poszerzenie gamy i się stało. Niestety klientowi nie zawsze ulewa się hajsem, a zawodnik i tak dostaje Speca lub innego Gianta. Dlatego niezmiernie ucieszyłem się na wieść o powrocie do alu w niesamowicie uniwersalnej maszynie, jaką od zawsze był Jet9.

JET9 1 938x540

Co prawda czas rowerowych przemian odcisnął swoje piętno i do niby-maratonowego fulla 100mm upchano seryjnie 130mm z przodu, ale czy to w czymś przeszkadza?

lacznik jet9

Może tyle, że lepiej pasuje określenie uniwersalnego ścieżkowca. Rama pasuje do wszystkiego, co nowe i trendi – ośki boost, koła 27,5+ i wszystkiego co dusza zamarzy. Superowo, że ogonek ma 435mm, a główka 67,5*. Wygląda na to, że to najlepsze połączenie, nie tylko w uniwersalnych maszynach. Górna rura nie powala może długością, której brakuje do najnowszych Treków czy Mondrakerów, ale bardzo niski przekrok wyraźnie to nadrabia.

JET9 GEO

Zastanawiam się tylko nad coraz częstszym problemem rozmarówki – czy w każdym biurze pracuje piękna sekretarka wzrostu 150cm, która swoimi darami perswazji przekonuje decyzyjnych o wprowadzeniu rozmiaru, w tym przypadku XS o podsiodłówce długości 35cm?! Jest sens szarpać się z dużym kołem i produkować coś, co się nie sprzeda? Wydawać by się mogło, iż to domena państwowych włości -  robić coś, co się nie sprzedaje.

Drażni jeszcze fakt braku możności zakupu gołego framesetu, a jedynie kompletnego roweru w jedynej „słusznej” konfiguracji – napęd 1x11 mocno ogranicza grono zadowolonych odbiorców. Sama cena 2600 $ za wspomnianą grupę NX, RS Yari i Monarch dla nas może wydać się spora, szczególnie przy aktualnym kursie, ale porównując do stojącej w alternatywie golej ramy RDO za 3000 to niezła oferta.

Kolory ramy? Każdy, o ile będzie to niebieski.

 

Tagi Niner Jet9 2017, aluminiowa rama, team29er, full 29er, 29er geometria ramy, geo, recenzja, opinie, jaki full suspension