Rocker_Green_Geared_SIDE

Nie będę Kulombem (pozdrawiam Krzysia), pisząc, że w świecie rowerów bez trudu można zaobserwować pewną prawidłowość związaną z budową ram, a raczej stosowanymi do ich produkcji materiałami. Masówkę klepie się z alu i karbonu, natomiast niemal wszyscy rzemieślnicy dłubią w wysokogatunkowej stali i tytanie. Właśnie z takich stopów powstają wytwory Spot’a, ale czy to od razu oznacza, iż mamy do czynienia z czymś wybitnym?

Mateusz Nabiałczyk

Rocker_Clear_Smoke_WeldsSprawdźmy zatem, czym pochwalić się może wspomniana manufaktura, której współtwórcy gustują w większych rozmiarach obręczy. Firma co prawda posiada jedynie jeden model na kołach 29”, ale za to w 4 wariantach - Spot Rocker SS oraz biegowy z Cro-Mo lub Ti. Kolory są już tylko trzy – zielony, biały i surowy, choć opcje tytanowe występują tylko jako szczotkowane golasy. O ile fakt ten nie stanowi większego problemu, to już widok pospawalniczych wymazów w okolicach łączenia rur raczej nie dodaje uroku. Na otarcie łez pozostaje duma ze starannie położonych spoin.

Decydując się na tytanowego singla na kołach 29” z pewnością nikt nam nie zarzuci braku oryginalności. Tymczasem Spot idzie o krok dalej i w miejsce klasycznego łańcucha proponuje  pasek…który starszym bikerom znad Wisły kojarzy się z wymianą paska klinowego w poczciwym Fiaciku 126p…np. podczas dalekiej podróży nad nasze piękne morze. Tak, czy siak, łezka się w oku kręci, a i samo rozwiązanie w przypadku SS nie powinno sprawiać problemów.

Rocker_SS_Smoke_Dropout

Geometrycznie lepiej, niźli poprawnie. Szczególnie cieszy regulowana długość ogona i nisko zawieszona mufa, o ile potencjalny klient chce się ścigać po relatywnie płaskich trasach. Gdyby jednak znalazł się ktoś pragnący posiadać unikat, producent wychodzi mu naprzeciw z ofertą pełnej customizacji w zakresie malowania, jak i geometri.

geo

Rocker_Green_Geared_SIDE

Każdy wariant Rocker’a można nabyć w postaci całego roweru, jak i samej ramy. Bardzo fajnie, że nie trzeba się zastanawiać, choć z drugiej strony niegłupio skonfigurowane stockowe komponenty…mogą zmusić do szybkiej kalkulacji, co jest bardziej opłacalne. Wersje tytanowe przywdziano w o klasę lepszą korbę (Truvativ Noir – Stylo OCT), kasetę (Sram PG990 – 980) i grupowy łańcuch. Reszta to m.in. RS Reba, Avidy CR, przerzutki XT/X0 i koła Sun Ringle Charger 29” na Racing Ralphach. Hmmm wreszcie jakaś odmiana po DT i pełnych setach Shimano.

Titanium_Rocker_Geared_SIDE

A cenowo? Co ciekawe w przypadku stalówek rodzaj napędu nie robi w tej kwestii różnicy - 3599$ (rama 1399$), w przypadku tytanu SS to wydatek 4899$, a biegówki już 5099$ (ramy po 2699$).

Rocker_SS_white_SIDE