1413242258 KingsPeak15-SSą stalowe fat-bajki na "epickie" wyprawy, są lżejsze maszyny na alu ramach. Wreszcie są karbonowe "ścigacze" zdolne nawiązać równorzędną walkę z lekkimi rowerami na cienkich kiszkach. Do kategorii wyścigowych bolidów należy Fezzari Kings Peak!

Firma zalicza się do grona manufaktur składających rowery na zamówienie i sprzedających swoje produkty bezpośrednio do klienta bez zbędnych dystrybutorów, sklepów i magazynów. Fat-bajki to nie jedyna specjalizacja, bowiem na stronie internetowej znajdziecie całe multum rowerów szytych na miarę i według potrzeb. Ale tym razem to tłuste koła przyciągnęły naszą uwagę.

Trudno nie odnieść wrażenia, że firma bazuje na sprawdzonym systemie - dostarcza dobrze wyselekcjonowany produkt spośród oferty azjatyckich producentów. Warto podkreślić "dobrze wyselekcjonowany", bo tylko wysoką jakością montażu oraz walorami jezdnymi można zaskarbić sobie przychylność klienteli.

Najwyraźniej Fezzari nie musi się o to martwić, czego dowodem jest tytułowy Kings Peak.

1413242215 KingsPeak15-F

Podstawą jest rama wykonana z włókna węglowego oraz sztywny widelec do niej przytwierdzony. Jak przystało na towar z "najwyższej" azjatyckiej półki posiada niemal wszystkie technologiczne smaczki w jakie dziś wyposaża się karbonowe tłuściochy. Do dyspozycji mamy zatem sztywną, tylną oś w rzadko spotykanym standardzie 197x12mm, chowane cięgna i pancerze przerzutek oraz główkę "tapered" na zintegrowane stery FSA. Jak przystało na wszędołaza - Kings Peak posiada gniazda do montażu bagażnika i różnych tłustych dupereli.

Fat15Details-2 Fat15Details-5

Fat15Details-5

Pewnego rodzaju ciekawostką jest informacja o standardowej, gwintowanej mufie suportu o szerokości 120mm, co wymusza montaż szerszych 190mm mechanizmów korbowych bez konieczności dodatkowych pierścieni dystansujących na osi korbowodu (jak w przypadku muf o szerokości 100mm)

Równie istotnym detalem jest możliwość stosowania naprawdę szerokich kapci - aż do 5 cali! Geometria ramy przewiduje montaż amortyzatora - obecnie jedynie RS Bluto, jednak kłopotem będzie przednia piasta w standardzie 135x15mm, która jest kompatybilna ze sztywnym widelcem jaki kupujemy w komplecie. Producent nie dorzuca niestety adapterów 150x15, które umożliwiłyby łatwy montaż do RS Bluto.

 

Frame Size Symbol   16 18 20
Effective Top Tube (mm) TT   580 605 625
Seat Tube (inches) ST   16 18 20
Chain Stay (mm) CS   445 445 445
Head Angle (degrees) HA   68.5 68.5 68.5
Seat Angle (degrees) SA   73.5 73 73
Head Tube Length (mm) HT   100 110 130
Bottom Bracket Drop (mm) BB   60 60 60
Wheel Base (mm) WB   1102.9 1123.2 1144.8
Stand Over Height (inches) SO        

Ceny Kings Peak startują z poziomu 2399USD (nad poziomem portfela). Za tę drobną kwotę Kowalski otrzyma sprzęt na pełnej grupie Shimano Deore, toczący się na 80mm obręczach i "kapciach do wyboru". Jak jednak wspomniano na wstępie, Fezzarri proponuje różnorodną konfigurację, np. Shimano XT, SRAM X01, korby Race Face Ride lub NEXT SL. Całość uzupełnia 23 stopniowy system "tuningujący" między innymi pozostałe parametry: szerokość kierownicy i osi mechanizmu korbowego, długość mostka, siodełko, etc.

1413225117 KingsPeak15-B

Karbonowy Ferra...Fezzari wyskoczy z pudła tak jak go sobie wymarzymy, w trzech rozmiarach: 16", 18" i 20". Jeśli już cieknie komuś ślinka, to musi uzbroić się w cierpliwość do grudnia, gdy przypłyną pierwsze statki z Azji. A jak nie - to zawsze może spróbować szczęścia z Alibabą.

Michał Śmieszek