Lezyne-pressure-overdrive-micro-floor-drive-xl

Nie ma to jak dobrze pierdnąć w tłuste oponki. Można próbować po bożemu, metodą wybuchową, ale skutki  mogą okazać się bolesne dla ciała i ducha. Można także nowocześnie i z klasą. Tak chwali się Lezyne.

 

Pozbycie się dętki z tłustej opony i zastąpienie jej uszczelniaczem to co najmniej pół kilo oszczędności i jeszcze więcej frajdy z jazdy. O ile w przypadku wąskich oponek 29/26 zrobienie sobie bezdętki jest relatywnie proste to tłuściochy rządzą się własnymi prawami, które u normalnego człowieka powodują nierzadko wrzody, tiki nerwowe i przekleństwa godne niejednego Szewczyka Dratewki. Kłopotów jest co najmniej kilka, z  tych najważniejszych należy wymienić trudności z odpowiednim wyklejeniem szerokiego wnętrza obręczy, lecz przede wszystkim niemożność rozdymania potężnego papucia tak, aby zakleszczył się w rancie obręczy. Wiem co mówię, bo k#*$..a walczę właśnie z moimi kołami.

Taśmę znalazłem pikną ino cud - najlepszą na świecie - Gorilla Tape Tough'n'Wide o mega-szerokości 73mm, co w zupełności wystarcza na pokrycie dna obręczy. Uszczelniać też mam ponoć zajebisty - "Sok z Żuka" od JUICE LUBES. Nawet zaworki kupiłem tuningowane do skutera, tak żeby więcej wiatru wpadało za jednym zamachem. I co? I chór...

Bo mój domowy kompresor ma za mało mocy...i zupa była za słona. Z tego powodu być może warto zainteresować się najnowszą ofertą pompkowego eksperta - LEZYNE, który na niedawno zakończonych targach w Tai Pei zaprezentował dwie nowości: pół-stacjonarną pompkę Micro Floor Drive XL przeznaczoną specjalnie do napełniania wiatrem tłustych opon oraz jej specjalną, powiększoną odmianę Pressure Over Drive, która posiada wysokociśnieniową komorę z zaworem spustowym umożliwiającym potężny strzał powietrza uszczelniający oporne tłuste opony.

Pierwsze z wyżej wymienionych urządzeń także wyposażono w zbiornik o dużej pojemności oraz wysokiej jakości zawory. Mimo to pompka ma relatywnie niewielkie rozmiary i w przeciwieństwie do konkurencji Bontragera może zmieścić się w plecaku lub "bikepackingowej" torbie pod ramą. Dla wygody przemieszczania ma składaną podstawę. Naturalnie głowica obsługuje wszystkie typy wentyli.

Lezyne-pressure-overdrive-micro-floor-drive-xl-tubeless-pumps-high-volume-8

Do produkcji użyto wysokogatunkowe aluminium. Cena waha się w okolicy 50 USD...na Zachodzie.

Serwisantów lub właśnie użytkowników często zmieniających tłuste ogumienie być może bardziej zainteresuje drugi model PRESSURE OVER DRIVE, który jest powiększoną wersją modelu Micro Floor Drive XL. 

Lezyne-pressure-overdrive-micro-floor-drive-xl-tubeless-pumps-high-volume-5

Urządzenie wyposażone jest w pojemny zbiornik oraz specjalny zawór spustowy umożliwiający potężny, jednorazowy wyrzut powietrza, który zdaniem projektantów uszczelni oporne tłuste papucie. Pompka zaprezentowana na targach w Tai Pei jest jeszcze w fazie przedprodukcyjnej, ale do finału brakuje ponoć tylko kilka detali. Główna koncepcja pozostanie niezmieniona.

Lezyne-pressure-overdrive-micro-floor-drive-xl-tubeless-pumps-high-volumeLezyne-pressure-overdrive-micro-floor-drive-xl-tubeless-pumps-high-volume-3
Za jakość i komfort uszczelniania opon "tubeless" trzeba będzie wystrzelić niestety z portfela okrągłą kwotę 130USD. Chętni mogą już zapisywać się na listy społeczne - produkcja i sprzedaż ruszają w czerwcu tego roku.

Michał Śmieszek

photo&info: BikeRumor.com