http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/boost/9356573eb75d76eb23533419ae9f6f87.jpg

Jeszcze się człowiek dobrze nie oswoił z rozstawem 142x12mm, tak bardzo cieszył, że ma sprzęt wykorzystujący najnowsze rozwiązania, a tu co?!  Rok 2016 przynosi kolejne zmiany, producenci nie dają nam chwili wytchnienia

Mateusz Nabiałczyk

Całe zamieszanie okazuje się być sprawką Treka, który to szuka, kombinuje, wymyśla, a na końcu próbuje przekonać nas wszystkich o słuszności swoich prawd objawionych.

9356573eb75d76eb23533419ae9f6f87

(fot: bikeradar.com)

Jak Hamerykanscy Naukofcy wykazujo, dołożyć 6mm  to nie taka sztuka dla sztuki. Szerzej rozstawione flansze pozwalają uzyskać sztywniejszy zaplot koła – fakt. O ile? Podobno o 15%. Ponadto zyskujemy na mocowaniu z ramą, choć to już mniej przekonuje, bo poza szerzej rozstawionymi punktami podparcia na korzyść nie przemawia już nic – oś ma tę samą średnicę, a do tego jest dłuższa, co raczej nie pomaga.  Marketingowcy doszukują się jeszcze zalet w możliwości skrócenia tylnego ogona w 29erach o kolejne 5-10mm, co daje już potencjał na wyniki będące klasyką standardu koła 26” (420-425mm). Może i racja, pytanie jak bardzo jest to istotne na obecnym etapie ewolucji? W fullach pewnie się przyda.

Trek MTB 2014 MediaLaunch-42-632x474

W interes wraz z nadmienionym Trekiem wkręcił się już Sram i Norco. Kto następny?

Ależ chwila, moment. Przecież mamy już standard 150x12mm, a zatem po cholerę nam 148x12mm? Obawiam się, iż aby to zrozumieć  jestem najnormalniej w świecie za głupi.

Niemniej znając życie i to uda się przeforsować – nowe ramy, nowe piasty…to nie koniec. Zmienia się przecież i linia łańcucha, więc szerokość mufy pewnie z czasem też ulegnie zmianie, to pociągnie za sobą wydłużenie osi korby, . przy okazji  zwężenie jej ramion, aby te mieściły się obok rurek CS, a zarazem kolana dalej mogły być ustawione nieco wężej, aniżeli u sumity.

Podobno karbonowy Remedy 2015 otrzyma już Boost’a.

…i zgadnijcie, kto za to wszystko zapłaci!

 

 

Tagi Piasty rowerowe