http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Kierownice/ProTharsis_1302/024419_irmo_keizer_s.jpg

Pod koniec sierpnia marka PRO (firma związana z Shimano) zaprezentowała oficjalnie nową high endową grupę komponentów MTB - Tharsis XC. Nazwa pochodzi od marsjańskiego pasma górskiego, w którym odkryto najwyższe w Układzie Słonecznym szczyty. To się nazywa (zapożyczam do Senior Siarry) mieć rozmach w nazewnictwie ;)

Artur Drzymkowski

024412 irmo keizer s

Impulsem do stworzenia nowej grupy „rurek”, była chęć maksymalnego dopasowania do nowego elektrycznego XTRa Di2, którego kabelki aż się proszą o ukrycie dla czystości formy. Bateria, od systemu Di2, dzięki właśnie Tharsis oraz specjalnie zaprojektowanym sterom, może zostać umieszczona w rurze sterowej.

 024414 irmo keizer s

Kierownice zostały zaprojektowane przy ścisłej współpracy z zawodnikami startującymi w Pucharze Świata. Wykonane są z mixu karbonowych włókiem T700 oraz T800, maja być lekkie, sztywne i wydajne. Dostępne będą w 3 rodzajach gięcia do góry, ale w jednym, 9 stopniowym gięciu do tyłu. Przyszły nabywca, będzie mógł dopasować każdą do swoich preferencji pod względem szerokości. Producent pozwoli na maksymalnie 4 cm cięcia z każdej ze stron (model 740 mm). Specjalna wersja kierownicy zaprojektowana dla Di2, ma wejścia dla kabelków, wewnętrzne prowadnice oraz wyjścia do przełączników przy gripach.

024419 irmo keizer s

W mostach z serii Tharsis wykorzystany został sprawdzony system Haedlock zapewniający, że przedni zacisk i korpus są doskonale zmontowane i wyrównane. Nowością jest zintegrowana regulacja sterów. Wyeliminowany został tym samym górny dekiel i gwiazdka. Rozwiązanie to oczywiście daje pewien zysk wagowy, ale przede wszystkim „robi” miejsce dla baterii.

PRSP0112CLOSE s

Sztyce z serii Tharsis wykorzystują jarzmo z jedną boczną śrubą. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, a że sprawdziło się w poprzednim swoim wcieleniu oraz serii sygnowanej nazwiskiem Athertonów, możemy być spokojni i wytrzymałość. Szyce będą występować w bez oraz z 20 mm offsetem, trzech średnicach. Jako opcja, dostępny będzie mocowanie wewnętrzne baterii Di2, jako alternatywa dla umiejscowienia jej wewnątrz rury sterowej. W komplecie ze wspornikami Tharsis, dostępne będą zaciski w standardzie 7x7 oraz 7x9.

Specyfikacje

Kierownice

  • Flat bar : [700mm/ 9degr bs] : 133 gr.
  • Flat top : [720mm/ 5mm rise/ 9degr bs] : 160gr.
  • Flat top : Di2 [720mm/ 5mm rise/ 9degr bs] : 162gr.
  • Riser : [740mm/ 15mm rise/ 9degr bs/ 4degr us] : 173gr.
  • Materiał : T7000/T800 UD carbon
  • Matowe wykończenie

Mostki

  • Waga  :145 gr. (długość 100mm z zintegrowaną regulacją sterów )
  • Materiał  :3d forged 7075 aluminium.
  • Headlock system, headset adjuster, Di2 cable integration, Titanium bolts, incl. cable and top cover

Sztyce

  • Waga od 199 gr.
  • Materiał : T700 UD carbon
  • Matowe wykończenie
  • Średnice : 27,2mm/30,9mm/31,6mm and 0mm + 20mm offset
  • Jarzmo z jedną śrubą, mocowanie baterii Di2, długość 400 mm.

Shimano-Tharsis-di2-integrated-bar-stem-giger-1 s Shimano-Tharsis-di2-integrated-bar-stem-giger-2 s

 

 

Tagi  Tharsis XC, PRO, Shimano, komponenty rowerowe, wspornik siodła, wspornik kierownicy, marka PRO, sztyca