http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/giant%202014/XtC_Advanced_SL_29er_0.jpg

Firma znana każdemu, producent większej ilości ram, niż by się mogło wydawać. W związku z tym powinien tworzyć rowery idealne, a tak nie jest. Niemniej kierunek ewolucyjnych zmian jest zdecydowanie korzystny

Mateusz Nabiałczyk

Nie będę się rozpisywał na temat osprzętu i innych szczegółów, gdyż te niebawem pojawią się na stronie producenta. Spróbuję za to wyłapać wszystkie istotne zmiany, którym poddane zostały tegoroczne modele.

Przede wszystkim, każda sztuka XTC, Anthem X i Trance X dostanie tylne haki kompatybilne z oboma rozstawami piast – 135x5 i 142x12...nareszcie! Przy okazji pojawi ą się modele na kołach 27,5”, ciekawe po co?:P

XTC – topowy model Advanced SL stracił aż 300g! Co ciekawe, nie jest to zasługą zmniejszenia ilości włókna węglowego, a przede wszystkim sposobu wykończenia ramy, który przy okazji jest mniej krzykliwy. Do tego zintegrowany z podsiodłówką zacisk sztycy i kilka zmian optymalizacyjnych. Zrezygnowano też z asymetrycznych widełek tylnego trójkąta.

XtC Advanced SL 29er 0

 

Trance X – w zasadzie poza możliwością konwersji haków do 142x12 zmian nie odnotowano w sferze 29”. Ciekawie za to prezentują się właśnie 650b, których charakter wydaje się być wyraźnie agresywniejszy, szczególnie modelu SX. Jest to swego rodzaju odpowiednik Evo u Specializeda, czyli odpowiedź na oczekiwania agresywniej jeżdżącego bikera – więcej skoku, ostrzejsza główka i kilka udogodnień w postaci napinaczy, opuszczanych sztyc itp.

Trance SX 27.5 RT

A na liczbach? Główka 66*, 160mm skoku z przodu na 34mm goleniach i 140 z tyłu. Będzie nawet karbonowa wersja Advanced.

Anthem X – tutaj niestety dalej pozostał dłuuugi ogon, przyznam, że niemal byłem pewien, iż się to zmieni, gdy tylko wypuszczą Trance’a i będzie więcej czasu na inne modele. Niestety, przeliczyłem się, albo po prostu potrzeba jeszcze roku...jednak z drugiej strony nawet topowy konfig chyba nie dostanie Srama XX1, co sugeruje, iż Giant traktuje ów model bardziej jako wygodnego ścieżkowca, aniżeli maszynę do ścigania, co to ma zawracać w miejscu.

Co innego z wariantem 27,5:

Anthem Advanced 27.5 0 Team

Ogólnie bez rewolucji, zmiany pozytywne. A jakie będę kolejne kroki giganta? W trawie coś piszczy o Reign’ie X i Glory na kołach 650b...

 

Tagi GIANT, Trance, Reign, Glory, Advanced, XTC, Anthem, rowery 29er, ramy 29er, Giant 2014, rowery Giant, ramy rowerowe,geometria ramy, Giant ceny, kolekcja Giant, jaki rower wybrać, nowe rowery Giant