http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/author%202014/img3a3bd5d939ffde49c9c10862fbd7dc2c.jpg

Produkty czeskiego producenta zdecydowanie zawojowały nasz rodzimy rynek. Co prawda ostatnio wypierane są przez konkurencyjne propozycje pozostałych sąsiadów, ale w dalszym ciągu zajmują miejsce w czołówce, czy tak będzie dalej?

Mateusz Nabiałczyk

Po pierwsze aluminiowe sztywniaki dostaną zupełnie nową ramę. Rzecz jasna zdaniem producenta będzie ładniej, sztywniej i w ogóle.  Szczerze mówiąc akurat w tym przypadku na ochy i achy może za wcześnie, ale z pewnością będzie sporo zmian.

Stożkowa główka, bezpośrednie mocowanie hamulca typu PM staną się standardem. Przekroje rurek uległy zmianie, podobnie jak geometria. Co prawda jest to jedynie kosmetyka, ale przynajmniej poprawnie ukierunkowana – krótszy o 5mm ogon z pewnością nikogo nie zasmuci.

alu

Graficznie zdecydowana odmiana, na fotkach wygląda to dość pokracznie, ale wynika to z golizny ram, które na dodatek są w naprawdę dużych rozmiarach.

img3a3bd5d939ffde49c9c10862fbd7dc2c

imgf7d99ddc2bfabfacffd9646f0874f0db

Przy okazji wprawne oko dopatrzy się napisu Vision, który zdradza powrót do zapomnianego już nieco modelu.

geo alu

W karbonie w zasadzie bez zmian. Pojawi się nowy król – Magnum 29, którego kopozytowy szkielet powstanie przy użyciu włókien o wyższym, niż dotychczas indeksie. Oznacza to niższą wagę, większą wytrzymałość i sztywność.

img34e79cd368e5193b80cbbf5e5d93e7af

Znaczniejszy ruch w świecie 27,5”, co szczególnie uraduje niezdecydowanych (26vs29) i/lub niższych. Aluminiowe sztywniaki to Egoist, Vision, Context i Spirit. Ramy to wierne kopie odpowiedników 26” z alu 6061. Dwa pierwsze dostaną bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki, będą potrójnie cieniowane, Context dwukrotnie, a najtańsza sztuka będzie musiała się obyć bez takich zabiegów.

Kolejne drobne różnice to rozmiarówka...ciekawe, czym było to podyktowane...

geo 275

Geometria przyzwoita, ale nie każcie mi osądzać, jak to pojedzie, bo 27,5” to dla mnie może nie wielka, ale jednak niewiadoma. Wstępnie wszystko się podoba, choć coś czuję, że optymalna długość ogona jest w okolicach 430-432mm.

A na koniec coś bujanego – kompletnie nowy Epoque 27,5”. Full, wzorowany na większym pod względem skoku Patriocie, legitymuje się 120mm skoku. Zawieszenie to DPL (Drive Link Pivot), a tak po polskiemu czterozawias. Innymi słowy pozwala mieć nadzieje na przyjemną jazdę z nienajgorszą efektywnością, ale raczej na drugim planie. Oczywiście Author twierdzi, że jest optymalne...sprawdzimy :- )

dlp

Geometria wygląda pozytywnie, na sucho trudno cokolwiek wytknąć. Można za to zauważyć , iż rozmiarówka kończy się na wzroście około 185-190cm. I słusznie, więksi chłopcy potrzebują większych zabawek!

geo epo

Dla wstępnie zdecydowanych – będą 2 wersje wyposażeniowe:

geo epok

Więcej szczegółów, fotek kompletnych rowerów i innych dopełnień powyższego możecie spodziewać się gdzieś z końcem wakacji.

 

Tagi rama Author 2014, rama 29er, rama 27. 5", ramy karbonowe, ramy rowerowe, rama aluminium, Velo