Anthem_X_29er_0_2012

Para buch, koła w ruch....ruszyła Giganta maszyna po torach ospale. Szarpnęła Anthema i ciągnie z mozołem. I sapie i dyszy i bucha - Buch buch! A tych wagonów ma ze....dwadzieścia dziewięć! A w każdym Talon i iXTeCe....

Michał Śmieszek

Nieco ospale, jak zwykle...Giant także przedstawił przyszłoroczną ofertę dwudziestek dziewiątek. Żeby się jednak o tym dowiedzieć trzeba było udać się za naszą zachodnią granicę, gdyż Giant Polska... to jak zwykle...."wiem, ale nie powiem".

W każdym razie Giant jako jeden z pierwszych producentów zamierza już pod koniec tego roku wprowadzić do sprzedaży wszystkie modele 29 2012. A będzie z czego wybierać. Pojawi się 7 nowych gigantów. Bez względu na nasze polskie sympatie i antypantie do tej marki musimy oddać honor Tajwańczykom - od lat są liderem w rozwoju nowych trendów i technologii. Patrząc na kolekcję wielkich kółek jasno widać, że Giant pragnie nadrobić dystans dzielący go od prężniej działającej konkurencji.

Gigant wyraźnie stawia na rowery z pełną amortyzacją. Powołując się na słowa rzecznika firmy, w nowym Anthemie możemy spodziewać się lekko przeprojektowanego systemu Maestro. Projektanci postarali się o skrócenie bazy kół bez utraty stabilności oraz zmniejszenie efektu "wheel-flop". Nowe ramy z aluminium AluxX otrzymają skośną główkę ramy Overdrive2 w niestandardowym standardzie 1 ¼ "-1 ½" oraz znany już węzeł suportu PowerCore z łożyskowaniem press-fit. Główny trójkąt ramy będzie naprawdę pancerny i sztywny, co ma zapewnić ponadprzeciętną kontrolę w trakcie jazdy. Kąt główki ramy ustalono na 71.5 stopnia. Offset widelca bez zmian. Postarano się o zapewnienie wystarczającej ilości miejsca co najmniej dla opon 2.35" - zadowoleni będą także ci, ostrzej śmigający rowerzyści.

Na dobry początek zwycięzca sierpniowego magazynu Bike w kategorii "maraton" - Giant Anthem X 0 29er

Anthem_X_29er_0_2012

  • Sugerowana cena: € 2,999.90.
  • Waga 11.8kg
  • Rama: aluminium AluxX SL
  • Amortyzacja: RockShox SID 29 RLT/ Rock Shox Monarch RT3 100mm
  • Napęd: Shimano XT 2x10 Dyna-Sys
  • Hamulce: Avid Elixir 9 180/160mm
  • Koła: Giant P-29 XC Elite 15QR
  • Opony: Schwalbe Racing Ralph Evo
  • Kierownica: Giant Contact TR Low Riserbar
  • Siodełko: fi'zi: k Tundra 2

oraz Anthem X1 29er

Anthem_X_29er_1_2012

  • Sugerowana cena: 2.499,90 €.
  • Waga 12,16kg
  • Rama: aluminium AluxX SL
  • Amortyzacja: Fox Float 29 100 RL/ Fox Float RP 100mm skoku
  • Napęd: SRAM X7 2x10
  • Hamulce: Avid Juicy 5 180/160mm
  • Koła: Giant P-29 XC Elite 15QR
  • Opony: Schwalbe Racing Ralph Evo
  • Kierownica: Giant Contact TR Low Riserbar
  • Siodełko: fi'zi: k Tundra 2


W kategorii wyczynowych sztywniaków znajdziemy aż 4 maszyny: dwie karbonowe i dwie aluminiowe. Węglowe ramy otrzymaja asymetryczne widełki, skośne główki Overdrive2, Suport PowerCore press-fit. Giant chwali się bardzo małą bazą kół i mocno schowanym tylnym kołem co ma zaowocować turbohiper skrętnością na poziomie małkichowego XtC. 

XtC Composite 0 29er

XtC_Composite_29er_0_2012

  • Sugerowana cena: 2.799,90 €.
  • Waga 10,8kg
  • Rama: Xtc Carbon Composite
  • Amortyzacja: Fox Float 32 100 RLC Fit
  • Napęd: SRAM X9 2x10
  • Hamulce: Avid Elixir 7 180/160mm
  • Koła: niestandardowe Giant P-29 XC Elite 15QR
  • Opony: Schwalbe Racing Ralph Evo
  • Kierownica: Giant Contact Flatbar
  • Siodełko: fi'zi: k Tundra 2

XtC Composite 1 29er

XtC_Composite_29er_1_2012

  • Sugerowana cena: 1.999,90 €.
  • Waga 11,5kg
  • Rama: Xtc Carbon Composite
  • Amortyzacja: Fox Float 32 100 RL 15QR
  • Napęd: SRAM X7 2x10
  • Hamulce: Avid Elixir 7 180/160mm
  • Koła: niestandardowe Giant P-29 XC Elite 15QR
  • Opony: Schwalbe Racing Ralph Evo
  • Kierownica: Giant Contact Flatbar
  • Siodełko: fi'zi: k Tundra 2

Tradycyjne, aluminiowe XtC będzie dostępne w dwóch wariantach. Dla odmiany w tych ramach znajdziemy stożkowe łożyska sterów 1 1/8" > 1.5" oraz standardową, gwintowaną mufę suportu.

XtC 0 29er

XtC_29er_0_2012

  • Sugerowana cena: 1.899,90 €.
  • Waga 11,3kg
  • Rama: AluxX SL
  • Amortyzacja: Fox Float 32 RL 100
  • Napęd: Shimano Deore XT
  • Hamulce: Avid Elixir 7 180/160mm
  • Koła: niestandardowe Giant P-29 XC Elite 15QR
  • Opony: Schwalbe Racing Ralph Evo
  • Kierownica: Giant Contact Flatbar TR
  • Siodełko: fi'zi: k Tundra 2

XtC 1 29er

XtC_29er_1_2012

  • Sugerowana cena: 1.499,90 €.
  • Waga 11,5kg
  • Rama: AluxX SL
  • Amortyzacja: RockShox Reba 29 RL
  • Napęd: Shimano Deore XT
  • Hamulce: Avid Elixir 1 180/160mm
  • Koła: Giant S XC Elite 15QR
  • Opony: Schwalbe Racing Ralph Evo
  • Kierownica: Giant Contact Flatbar TR
  • Siodełko: fi'zi: k Tundra 2

Na sam koniec zostawiliśmy naszego dobrego znajomego Talona, który tradycyjnie reprezentuje "tłentynajnery dla początkujących". Oczywiście geometria pozostanie nieco spokojniesza niż w mocno sportowych XtC. Niemniej rzecznik Gianta przyrzeka na matkę Ziemię, że Talon będzie niczym kozica górska i Jurek Killer w Ściganym.

Talon 0 29er

talon_0_29er_2012

  • Sugerowana cena: 899,90 €.
  • Rama: AluxX
  • Amortyzacja: RockShox XC28 TK MG 29 100mm
  • Napęd: SRAM
  • Hamulce: Avid Elixir 1 180/160mm
  • Koła: Giant S XC Elite 15QR
  • Opony: Kenda Tet

Przegląd kolekcji 2012 uważam za zakończony. Ciekawe czy w naszym kraju raju oprócz Talona będzie okazja do posadzenia pupy np na Boskiego Anthema 29. Przekonamy się już bardzo niedługo...Targi BikeExpo w Warszawie już tuż tuż - niech inicjatywę przejmnie Giant-Polska.

 

Tagi Giant Bicycles, Giant 29er, Giant MTB, Talon 29, Giant-Polska, Rowery Giant, XTC, Anthem, rowery Giant, lekkie ramy, rowery MTB, jaki rower wybrać