Wielkoskokowe, wielkokichowe Foxy na 2012
Historia wielkiego koła zaczęła się od przełaju. Gdy wstępnie uporano się z rozmiarem tylnej opony przy geometrii pozwalającej na normalną jazdę, rozpoczęła się druga faza ewolucji. Pojawiły się amortyzatory, początkowo 80-100mm, po części dlatego, że sceptycy wykluczali zastosowanie 29" w agresywniejszych odmianach mtb. Na szczęście mamy rok 2011 i okazuje się, że każdy liczący producent pracuje, bądź już nawet ma w ofercie coś o skoku przekraczającym 120mm. Fox nie mógł być przecież gorszy...
Mateusz Nabiałczyk
Add a commentTest roweru Specialized Stumpjumper Comp 29 (update 03.05.2011)
Firmy Specialized nikomu przedstawiać nie trzeba, trudno też znaleźć kogoś, kto uważa, że produkty tej marki nie są najwyższych lotów. Niestety, jak to w życiu bywa, jak coś jest dobre, to i musi kosztować, czego najlepszym dowodem jest cena testowanego oto, jakby nie było, podstawowego Stumpiego. Czy warto wydać na niego dwie średnie krajowe? Zaraz się okaże!
Mateusz Nabiałczyk
Add a commentTest roweru Specialized Stumpjumper Comp 29 (update 03.05.2011)
BikeMaraton Wrocław (17.04.2011)
Chyba wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na ten, pierwszy w sezonie start. Postanowiliśmy, że będzie to wyścig BikeMaraton we Wrocławiu. Co prawda, cześć z nas czekała dość daleka podróż, ale perspektywa zupełnie innych okolic niż te już poznane w licznych maratonach Mazovii, była kusząca.
Piotr Makowski
Add a commentMini test ramy Orbea Alma Hydro 29
Po długim oczekiwaniu dotarły do Polski transporty z hiszpańskiej Orbei. Chyba nikomu nie trzeba przypominać tej firmy znanej z doskonałej jakości produkowanych rowerów, która nosi się z zamiarem znaczącego utrwalenia swojego wizerunku nad Wisłą. Wśród setek rowerów, ta oczekiwana przeze mnie hiszpańska duszyczka, czyli rama Alma Hydro 29. Pierwszy w kraju egzemplarz trafił do przyodziania. I co? Przy rozpakowaniu z pudła wynurzyła się nie tylko wielkiego ducha, ale przepięknego ciała aluminiowa rama. Jest po prostu urzekająca, laska…, mało widziałem tak ślicznie wyprofilowanych i malowanych ram aluminiowych.
Ryszard Biniek
Add a commentWielki test siodełek Selle Italia czas rozpocząć
Dzięki uprzejmości dystrybutora siodeł pochodzących z kraju pizzy i makaronu, firmy BDC Bike, pojawiła się możliwość zorganizowania testu najciekawszych, a zarazem najczęściej wybieranych i rozważanych sportowych siodeł firmy Selle Italia. Pod nasze tyłki trafiły trzy różne SLRy (Gel Flow, XC i Monolink Team Edition), Flite XC oraz Max Flite Gel Flow Team Edition
Team 29er
Add a commentBMC buduje pierwszego 29era!
Rowery szwajcarskiej marki, które są u nas niezbyt popularne, od zawsze pozostawały w sferze marzeń wielu z nas. W zasadzie sam fakt kojarzenia przez kogoś w Polsce BMC świadczył do niedawna o tym, że rozmawiamy z kimś nieco bardziej siedzącym w temacie dwóch kółek. Czy taki stan rzeczy ulegnie zmianie za sprawą zaprezentowanego prototypu aluminiowego hardtaila w rozmiarze 29"?
Mateusz Nabiałczyk
Add a commentUmarł Król, niech żyje Titus!
Titus - na dźwięk tej nazwy, wielu z nas, entuzjastów dwóch kółek nadstawia ucha. Mało kto nie słyszał o tej firmie, która zdaniem wielu zyskała status kultowej. Rowery noszące logo tej marki słynęły i nadal słynął z wyjątkowości, tym bardziej, że sztandarowym materiałem tu używanym jest tytan. Po kilkuletnich perturbacjach finansowych wygląda na to, że obecny właściciel marki Planet X postanowił przywrócić dawny blask i chwałę Tytusowi.
Michał Śmieszek
Add a commentTest pancerzy Gore Ride On
Od dawna poprawa działania przerzutek była jednym z ważkich dylematów bikerów. Istotnym tego elementem jest sprawne działanie linek i otaczających je pancerzy. Mamy na rynku różnej jakości linki, pancerze, końcówki itd., a wszystko po to, by niezależnie od warunków zapewnić precyzyjne działanie napędu poprzez czystość tego układu i niskie tarcie. Firmy prześcigają się w powlekaniu linek i wnętrza pancerzy różnymi wynalazkami głównie opartych na teflonie. Wiele firm decyduje się na prowadzenie linek w pełnych pancerzach na całej długości, co niestety zwiększa wagę.
Ryszard Biniek
Add a commentNowe opony WTB 29 TCS
WTB nie próżnuje. Na zakończonym niedawno Sea Otter Classic zaprezentowano najnowsze gumy tej marki. Firma nie pokazała nowych wymyślnych bieżników, dzięki którym rower będzie sam podjeżdżał, ani takich które zredukją efekt aquaplanningu przy prędkości 70km/h, jednak przejść obojętnie obok oferty WTB nie można.
Piotr Makowski
Add a commentCannondale Scalpel 29 - wykradzione fotki
Entuzjastów białej broni oraz chirurgii plastycznej ucieszy wiadomość, że Cannondale lada moment wprowadzi do seryjnej produkcji ostrą jak skalpel, 29 calową wersję szlagierowego mało-kiszkowego fulla. Mowa oczywiście o modelu Scalpel 29, którego wyłowił parę dni temu redakcyjny szperacz Nabiał przebrany za pisankę niczym Mata Hari. C'dale nie zaprzecza tym rewelacjom - okazuje się, że redakcyjna kula szpiegula wyniuchała zawansowaną wersję "RC" (Release Candidate) słynnego fulla.
Michał Śmieszek
Add a commentMarzocchi Corsa 29er i jej własny styl
Jedną z pierwszych firm, które na poważnie podeszły do tworzenia widelców pod 29" była właśnie firma Marzocchi. Jednakże z nie do końca zrozumiałych dla wielu z nas przyczyn produkcja zaczęła wygasać, a na zalegające na magazynach przedpotopowe konstrukcje mało kto raczył spoglądać. Szczęśliwie obumierająca eMka dostała od życia drugą szansę i po wyjściu na prostą od razu zabrano się za odświeżenie i rozwój gamy 29er
Mateusz Nabiałczyk
Add a commentNowe toczydełka od DT
Podługim czasie oczekiwania i zniecierpliwienia rowerowego świata nadszedł czas na ożywienie i co najmniej podekscytowanie. Otóż Dt Swiss wypuszcza na rynek wielkiego koła komponenty najwyższej jakości i najniższej wagi. Nowe komplety kół i obręcze, stworzone po ty, by Twój 29er mógł schudnąć jeszcze bardziej bez straty wytrzymałości. A oto co powstało z rąk mistrzów rzemiosła.
Bartosz Niezgoda
Add a comment